Lidl Slovenija | Preprosto več za vas
The browser is not supported
To display the website correctly, please use one of the following browsers.CautionPlease update your browser, if you proceed with this browser, your shopping experience might not be successful!
Text And Image Section

JELE KITT – AMERIŠKE BOROVNICE

Družinsko podjetje Jele Kitt je eno izmed desetih zmagovalcev Lojtr’ce domačih, ki bodo svoje pridelke postavili na Lidlovo tržnico. Njihova zgodovina sega v leto 1985, ko se je sadjarska kmetija družine Palčič začela ukvarjati s pridelavo ameriških borovnic na Ljubljanskem barju. Danes imajo nasad, ki šteje 20.000 grmov 30 sort na 10 hektarjih površine. Svoje sveže borovnice tržijo pod blagovno znamko »Borovnice iz Borovnice«, njihova pridelava pa poteka izključno na naraven način. Za svoj obširni sortni nabor pravijo, da ni naključen, saj so sorte izbrane skrbno in premišljeno, upoštevaje slovensko klimo. To pomeni, da ima njihova ponudba plodov v vremensko normalnih sezonah večji časovni razpon (od približno 20. junija do začetka oktobra), ki traja celih 110 dni. »Naše borovnice imajo odličen okus in aromo, kar nam priznavajo vsi kupci. Skrivnost je v legi nasadov med tremi hladnimi izvirnimi rekami na Barju – Ljubljanico, Bistro in Borovniščico, hladnih poletnih nočeh, nočnih meglicah in naravnem šotnem rastišču,« trdi Tine Palčič, vodja kmetije Jele Kitt.

Zagotavljanje trajnosti


Trajnost v odnosu do narave in do pridelave je njihov večdesetletni standard. To trajnostno naravnanost potrjuje tudi približno 100 čebeljih družin, ki domujejo v njihovih sadovnjakih. V odnosu do okolja so namreč zelo pazljivi in odgovorni, kar dokazujejo tudi s pridelavo po mednarodnem standardu GlobalG.A.P., ki njihov pridelek nadzoruje od njive do mize, in po mednarodnem sistemu za zagotavljanje varne hrane HACCP.


Sodelovanje z Lidlom


Priključitev Lidlovi tržnici je za kmetijo Jele Kitt nov izziv, ki ga sprejemajo z odprtimi rokami in visokimi pričakovanji. Po Palčičevih besedah je vsaka nova partnerska pot izziv, ki ga je treba sprejeti in se potruditi, da so vse strani kar najbolj zadovoljne – tako pridelovalec kot prodajalec in kupec. Svojo prijavo so oddali, ker vedo, da ponujajo najvišjo kakovost, in ker jo želijo ponuditi celotni Sloveniji. Čeprav so ameriške borovnice njihova strast in ljubezen, jim trenutne razmere na trgu prinašajo težave in nove ovire. »Največji izzivi so trenutno ekstremne spremembe podnebja in s tem povezane spomladanske pozebe, suše v poletnih mesecih ter sezonska delovna sila,« pojasnjuje Palčič. Vseeno pa verjamejo, da bo sodelovanje z Lidlom obojestransko uspešno, saj trgovcu zaupajo in se zato tudi takšnih izzivov ne bojijo.


Prihodnost in cilji kmetije


Na kmetiji si v bližnji prihodnosti želijo poskusno nasaditi nasad maronov, da bodo potrošnikom lahko ponudili še en domač pridelek. Njihovi cilji so predvsem ostati v vrhu pridelovalcev slovenskih borovnic tako po količini kot tudi kakovosti dobavljenega blaga. »Vztrajno delo se vedno obrestuje, sploh če v svojem delu uživaš – tako kot jaz v naravi,« dodaja Palčič.